LÅT MIG PRESENTERAAAAA...

... FETTISGÅRDENS OSCAR!
 
Snygg valack på snart 13 unga år. Svart herre som är snyggare än snyggast (dock har han nu skaffat sig ett gäng bilringar runt magen..). Denna fina lilla kille har en grym stam! Här kommer den; Pappan vid namn Elbäckens Kulspruta har gått ponnytrav med mycket bra resultat. Mamman Fettisgårdens Lurvis har varit med på ponnygalopp, tror hon gick ett år i Skandinavium också. Så med fantastiskt fin trav från pappa, och en grym galopp från mamma så jag vi tagit denna lille spillevink till svår dressyr, som Linnea även nämnde. Hans hoppkarriär har dock legat på hyllan fram till nu, då min lillla syster nu tagit över honom. Dom har klarat sig egenom 2 banor på 30 cm, så de går sakta men säkert bra i den karriären får honom också.
 
5 år tillsammans hade vi. 5 år av lycka, glädje, gråt, envishet och kärlek. Men, vi lyckades. Denna ponny har en enorm vilja till arbete, och är väldigt lättlärd. Så jag tackar dig Oscar för allt du gjorde för mig. Finaste lilla Ossar <3
 
Nu har som sagt Oscar blivit läromästare åt min lillasyster. De går så himla bra, och idag va hon med på min praktik och tränade dressyr med honom för vår ridlärare som själv ridit upp till Grand Prix och flertal år jobbat i stora dressyrstall. Så de är en perfekt tränare till Oscar & Fanny.
 
Jag har tyvärr inga gamla bilder på denna datan, så ni får en bild
 
med Oscar & hans nya ryttare istället. Hoppas de är okej.. Annars kan ni gå in på google och söka på våra namn så kommer de upp bilder. :)
Erkänn söt?!

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: