Paranoida jävel

Ni kommer kalla mig dum, paranoid, lögnare, konstig osv osv osv...

Idag när jag var i stallet men vår familjs hund, Sky, så mockade jag i den lilla delen i stallet med lågt i tak. Över den delen ligger ett loft som ingen har varit i på flera år då alla igångar är igenspikade.

Åter till sak när jag stod där i min tystad så hör jag tunga fotsteg över mig. Jag är ju inte någon paranoid jävel så jag försökte komma på logiska förklaringar. Jag kom fram till att det inte kan vara några råttpervon som sitter och lurar på mig för då hade de rasslat mer.. Då kom jag fram till att de kanske var pappa som jävlades med mig.. letade och letade, men kom sedan fram till att jag var ensam på gården. Så jag gick tillbaka och fortsatte med mitt...

Jag antog att jag bara hört i syne... men de tog inte ens 1min innan jag hörde samma tunga fotsteg igen. Denna gången hörde även Sky ljudet och sneglade mot taket och reste ragg samt börja morra. Nu var jag säker. Jag var fan inte dum i huvudet. Det var någon som gick på loftet... Jag kan offra min vänstra lilltå på det! Jag var så rädd så jag kunde krypa ur mitt egna skin..

Jag tänkte ta upp och filma detta, men just då ringde V***** mig och ville snacka och sen glömde jag..

När mina päron (föräldrar för er gamlingar som läser) kom hem så berättade jag allt för dem och pappa sa att det inte var så konstigt (han har varit med om liknande händelser när han varit ensam på gården). Det var nämligen så att under det sista kriget Sverige låg i så var de ett fältsjukhus på gården med massgravar i några nuvarande hagar... Jippi, nu kommer jag aldrig kunna röra mig normalt på gården utan att känna mig iaktagen...

Men på något konstigt sätt så kändes de inte som en hämndlysten zoombie-soldat, utan mer en gammal gårdsarbetare som vill ha lite koll på läget bara.

Och nej, ni behöver inte tro på mig.. men innan idag trodde jag mer på tomten än på "spöken"...

/den paranoida jäveln aka swagbrud #1
Postat av: Therese Hägglund

Låter som du behöver en kram :* <3

2013-02-15, 21:41:52 - URL: http://tessiss.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: