Sommaren är över - ny start

 
Hejsan allesammans. 
Mycket har hänt under sommaren, och bloggen har blivit lidande som ni märkt. Vi alla swagriders har haft mycket att göra, men nu när skolan börjar på Måndag träffas vi tre igen och kan diskutera vidare hur vi vill göra med bloggen. 
 
Min sommar har varit både bra och dålig. Jag jobbade hela Juli månaden i en mataffär samt bakade i denne mataffär. Jag har lärt mig att våga prata med okänt folk, eftersom det är flera hundra kunder där varenda dag. 
Men förutom att jag har jobbat och tjänat cash, så har jag lärt känna min nya storhäst Diamant lite bättre och vi har även varit ute på några tävlingar.
 
Diamant och jag var i början av sommaren hos Anna Emanelsson på träningsläger där vi fick en riktigt fin start tillsammans. Under dessa två månader som jag ägt honom har han gjort enorma framsteg. 
Tillexempel kunde han inte ta mina skänklar utan att antingen dampa loss eller att knappt reagera. Nu fungerar det som det ska och han gör fina tempoväxlingar utan att flyga fram eller sega fram. Han har blivit lydigare, men det kan även diskuteras om hur mycket lydnad som verkligen fattas.. 
Sedan så har vi även haft våra små motgångar då han slängde av mig tre gånger i början när jag hade fått honom. Han har testat oss med transporten och inte velat gå in men när han väl är inne börjar han masa där. Detta har gett mig ännu mera tålamod och jag tillsammans med mamma har löst dessa problemen väldigt bra. 
Diamant testar mig dock när vi rider ut då han helt plötsligt kan vända om och gå hemåt. Han har dock aldrig lyckats fått sin vilja igenom eftersom jag är bättre än honom och överlistar honom ;)
 
Kortfattat så har min sommar haft sina bättre samt sämre dagar. Men jag är väldigt lycklig och glad nu när jag även har min fina pojkvän vid min sida, och mina två bästa swagriders, samt en väldigt fin 5-åring att rida. 
Har du haft en bra sommar?
 
Kram
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: