Hot Shot

Hot Shot är en storhäst, ca 160cm hög i manken och blir i Juni 13 år.
Hon har tidigare gått upp till 1,20 hoppning. Hot Shot är en Oldenburger, från Tyskland. Hon ägs inte utav mig.
 
Varför rider jag Hot Shot?
I höstas efter en tävling var Challe mycket halt på höger framben. Vi valde då att ställa han på vintervila även om detta var i mitten utav November. Det visade sig vara en liten blödning som efter en dag redan var borta. 
Men eftersom Challe hade gått på vila och det var träning för Anna Emanuelsson några veckor senare hade jag ingen häst jag kunde rida. Jag blev någon vecka innan träningen frågad ifall jag ville vara med och träna på Hot Shot bara för att ha en häst att rida. Jag tackade ja då jag såg detta som en rolig grej att prova.
Väl på träningen gick det kalasbra. Både jag och Hot Shot klickade med en gång och Anna tyckte det såg ut som om jag ridit henne innan då det knappt märktes att jag aldrig hade ridit henne innan.
 
Efter träningen dag 2 höll vi en stadig kontakt med Hot Shots ägare och jag fick senare förfrågan ifall jag ville tävla henne till våren. Både jag och min mamma såg detta som en möjlighet att prova på storhäst och eftersom detta funkat så bra från dag ett är vi nu fast vid denna häst och tycker det ska bli riktigt roligt att få prova på detta.
 
Det funkar hur bra som helst med två hästar som bor på två olika ställen. Jag har hyffsat bra schema så jag kan rida båda hästarna efter skolan ibland. Hot Shots ägare ställer upp till hundra vilket jag är mycket tacksam över. 
 
Tack för att jag får låna denna fina storhäst 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: