Mer om mig & mitt ridliv #3

 
När jag var nio år gammal fick jag en förfrågan utav mina föräldrar samt mina kusiner om jag ville ha deras lilla B-ponny på foder. I ett och ett halvt år hade jag en B-ponny vid namn Foxy Lady, en äkta swagponny. 
Det var här jag gick från ridskoleponny till "egen ponny". Ett stort ansvar hamnade på mina axlar, men ack så kul!
 
När jag växte ur denna lilla skönhet fick jag äran att rida in Foxys avkomma, Zonette. Zonette red jag in när hon var fyra. Gjorde hela rubbet själv. Elva år gammal var jag och fixade en unghäst helt själv. Det var nog då som jag insåg att unghästar är något extra för mig. Zonette tävlade jag upp till LB hoppning med. Vinster och placeringar tog vi med oss efter 2 och ett halv år ihop. 
 
 
Till sist fick jag tacka för mig och avsluta hösten 2010 med flaggan i topp med Zonette. 
Jag hade växt ur henne och jackten på en helt egen D-ponny startade. Det tog inte lång tid innan mamma hittade min nuvarande D-ponny Challe på annons. Första gången jag provred honom var jag fast. 
 
Jag har idag ägt Challe i 2 år och 3 månader. Dom som står mig närmast vet vilken otroligt utveckling Challe gjort under våra 2 år ihop. 
Vi hoppas kunna få ett 3dje år ihop med lycka och glädje. 
Så här står jag nu i min ridning. Egen D-ponny, men rider även en storhäst Hot Shot några dagar i veckan. 
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: