SB Gli Amati

Skulle ju skriva en presentation om min 2 stjärnhästar och jag kan ju börja med en av dem.
 
SB Gli Amati
Mattis som han även kallas är av rasen svensk ridponny. Japp, han bytte vi till oss 2007 mot en B-ponny och han skulle bli min D-ponny. Dock höll han inte måttet utan ligger idag på ca 160cm... Så idag är han en 7-årig storhäst valack med C-ponny morfar (Möllegaards Orion Surprise). Inte dem mest lyckade grunden men vi har gett oss fan på att det ska gå ändå. Vi har tillsammas klarat oss över 120 i hoppning och LB banor i dressyr. Men jag gillar inte att hoppa så vi håller oss till dressyren. 
 
 
 
 
Mattis är en dominant häst med ponnyskalle och temerament så det räcker och blir över. Det gör han till en häst med utstrålning på banorna.. Fast innan man kommer in på banorna är en annan historia.. 
 
Det kaosar i huvudet på han när alla värmer upp och det blir för mycket hästar. Han vill leka och busa med dem genom att göra utfall och sterga mot dem... så om vi någon gång skulle vara på samma framridning.. Be careful and watch out!
 
Dem här underbara bilderna är fotade av min kompis pappa Johan Davidsson
Här var han ca 2,5 (?) år och lekte med sin sommar kompis.
Har nog aldrig skrivit något så seriöst som jag gjorde nu... 
Postat av: Sofia :)

Oj shit vad han har växt! :) Så söt oxå!

Nu har jag en this or that på bloggen och den som frågar flest frågor får en stoor länkning! (: Skulle bli jätteglad om just du kom med några "frågor"! :)

http://sofianilzon.blogg.se/2013/february/this-or-that.html#

2013-02-15, 10:20:04 - URL: http://SofiaNilzon.blogg.se
Postat av: Elsa

Riktigt fina och härliga bilder!

2013-02-16, 11:07:55 - URL: http://eventingbyelsa.blogg.se

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: