ur swagbrud #2s synvinkeeel

HEY HO, LET´S GO
 
07.30 Swagbrud #2 (jag) smsar att de är kallt eller allmänt äckligt väder. 07.35 Swagbrud #3 (Linnea) svarar med att hon har huvudvärk- och eller mensvärk. 07.40 Båda kommer fram till att båda är lika jävla otaggade. 07.50 får man sms om att Swagis #2 är på plats i skolan och att hon har paxat bordet åt oss. 08.10 cirkus anländer swagis #2 till dårhuset också. 08.15 sitter vi i djupa disskusioner om vad som kan ha hänt swagis #1 (Jasmin3) för att vi inte fått något svar av henne under våra djupa diskussioner om vädret, eller humöret osv osv. Vid sisådär 08.29, 1 minut innan lektionsstart kommer de ett sms från swagis #1 att hon är försenda pga av en traktor som tar upp vägen, så de kommer antagligen bli sen ankomst.
 
När lektionen väl är startad kommer swagis #1 på plats. Sedan går de ca 13 minuter så försvinner vår koncentration på läraren och övergår till swagis#1s väska, först ska huden bli len - glittercreme. Sedan är de droger- vita små tabletter med klick lock (otroligt roande att trycka på..) som förs in i munnen, och sedan avslutar man med en marabou bit. Efter en liten stund tas mobilerna upp och de pågår "avcheckning" av bloggar, sedan uppstår  kommentarer om dem. Vid denna tid har Linnea kommit på sig själv att hon sitter på lektion utan att plugga = DETTA GÅR INTE, PÅ LÅNGA VÄGAR. -swagis #3 får panik, och surar ihop totalt men bestämmer sig snabbt med att hänga med på lektionen igen. Vid detta läge då Linnea är påväg in i nördvärlden, sitter nu jag och swagis #1 och kollar hastnet. 
 
Efter en stund så har vi kkikat igenom alla annonser och lyfter då våra huvuden upp mot tavlan och låtsas som att vi hänger med på genomgången. Men vi inser snabbt att vi inte fattar något, och böjer då våra huvudet ner mot mobilerna igen, för svar på kik och instagram. När vi börjar närma oss slutet av detta, avbryter swagis #3 oss med att vi måste nu hänga med på lektionen. Då anstränger vi oss och försöker. Max 10 min brukar de hålla, sedan är de dags för hela gänget med att bli gödd av swagis #1. Sedan måste swagis #3 ha hudcreme igen. Vi denna tidpunkt börjar även lektionen lida mot sitt slut.
 
Vi går på rast när klockan slår 10, då snabbar vi oss mot skåpen och vårt bord, där Jonna snällt väntar på oss swagiga brudar. Jonna är alltså swagriders maskot, urgullig sak som är jävligt rapp i mun, men hon har mååånga fina sidor också. <3 Vi drar oss sakta men säkert in i matsalen där de är förmiddags fika. Standard för swagbrudarna är varm choklad för 2 kr, och en halv macka för 5 kr, OM inte juice automaten är öppen dvs, för då räcker de oftast med ett par glas med jouice. När de är 10 minuter kvar till lektion så får swagis #3 panik - VI KAN KOMMA FÖRSEEEENT, HALLÅÅÅ SKYNDAAA EEEER. Standard, verkligen standard.. Efter lite klagomål från min sida så ger jag snart med mig och vi lämnar vår matsal och styr mot skåpen. Först är de sprit som gäller (läs: handsprit.) och sedan är de spegelns otur att få oss i bild. Vid spegeln fastnar ALLTID swagis #1...... Hon kan verkligen stå där i år och dagar..
 
10.20 börjar nästa lektion och konstigt nog kommer vi i princip alltid preciiiis 10.20, även att swagis #3 vart påväg till lektionen sedan 10 min tillbaka. Samma rutin som innan, hudcreme, godis och mobil osv.. Ännu 1.5 timme av swagiga diskussioner. 11.50 slår och swagisarna drar sig mot skåpen med snabba steg, konstigt nog är alltid jag först ut, och swagis #3 är sist, i mitten går swagis #1 som snabbast möjligt smiter direkt till spegeln.. Efter spegeln kommer hon sakta lunkandes bort mot oss som står och väntar på att hon ska öppna sitt överfulla skåp som a.l.l.t.i.d fuckar ur, och alla grejer inuti flyger a-l-l-t.i.d ut när hon sedan öppnar de.
 
Swaggänget+maskoten drar sig ännu en gång mot matsalen, men innan vi sätter foten innanför dörrkarmen görs alltid ett stop vid spegeln såklart. Ren rutin. Nu är de bara klagomål från allas håll om maten som ska genomgås innan vi tar oss ett bord, och sedan går för att hämta mat.
 
Detta var en halvdag från Dingleskolan med swaggänget. Om ni vill kommer en del 2, alltså eftermiddagen. Vill ni ha de?
 
Postat av: marabouälskaren

Jag saknar spegel rutinen, linneas vänliga påskyndningar, VÅRT bord och handspriten... eller så saknar jag bara er...puss på er swagbrudarna+ maskoten.

2013-02-16, 14:11:12 -
Postat av: ORVAR

Jag vill gärna ha del 2. jag vill veta allt om dig Manda!
ps. varför svarar du inte på mina sms?
pözz

2013-02-16, 14:12:50 -

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: