Avkastad. Huvudvärk. Lårkaka. Krasch in i hindret och lite till..

 
Ni vill inte veta hur min kväll har varit. 
Efter att vi fick hem sadeln idag åkte vi till Hot Shot med Diamant för att jag skulle kunna rida båda två i paddocken och även prova min nya sadel. Jag hade glömt mina stigläder hemma så jag fick låna ett par. 
Det gick bra till en början, men jag märkte tidigt att jag inte fick någon balans. Om det berodde på stiglädrena eller sadeln, ja det vet jag inte.. 
Och eftersom Diamant är väldigt känslig för skänklarna hoppar han till för minsta lilla. Så när han travade lugnt och sakta i hörnet, fick han plötsligt något ryck och hoppade upp i luften, verkligen hoppade och sköt upp ryggen så jag hade inte chans att sitta kvar så jag bokstavligen flög typ två meter upp i luften. Jag landade på något konstigt sett på sidan av huvudet och därefter på vänster lår. Jag fick mig en onrdentligt smäll och tuggade även krus ett tag. 
Jag fick först en chock och fällde något tårar för jag blev rädd. Men alla känslor övergick fort till en enorm ilska och jag kände bara då hur jag ville skrika och göra allt som man inte alls ska. Istället tog jag longerlinan och longerde honom en stund.
 
 
Såhär ser min hjälm ut just nu..
Sen så hoppade jag upp igen, men jag var rädd. Eller jag är fortfarande rädd för han är inte liten och jag ville inte att det skulle hända igen. 
Andra gången hade jag tur att jag satt kvar. Han fick för sig i galoppen sen efter en stund att studsa på sidan eller något på kortsidan av paddocken så jag tappade stigbygeln och var verkligen påväg att ramla/kliva av.
Jag saktade fort av till skritt och kände hur sämst jag kände mig. Jag blev helt tom och det kändes inte alls som jag kunde rida. Tårarna kom igen och jag ville bara hoppa av så fort som möjligt..
 
Efter allt detta kaos red jag Hot Shot som var riktigt fin idag.
Hoppade fem och enhalvan idag vilket hon gjorde riktigt bra alla gånger. Dock var hon alldeles för taggad så vi kom helt fel på lilla hindret så det blev kaos till den stora oxern som hon försökte hoppa med upptäckte lite sent att det inte gick så vi bokstavligen kraschade in i hindret. 
Allt gick hur bra som helst innan det hände. Jag ville inte avsluta med en dålig känsla så mamma fick sänka hindret så hoppade hon med lika bra självförtroende som innan. 
 
Jag säger bara ett ord - KAOS
 
:( 
I
I
Inte alls en swagigt inlägg ..
 
 
 
 
Postat av: Jessika

Usch och fy, det lät inte som någon rolig avramling! :( Dessa unghästar hittar på allt möjligt när man som minst anar det... Men man FÅR ha dåliga dagar och man FÅR bli rädd, det vore jättekonstigt om man inte blev det! Det kommer garanterat att gå bättre nästa gång och tänk när ni känner varandra bättre, ni kommer att vara grymma! :)

Svar: Nej det var verkligen inte roligt, usch. Men som sagt, unghästar är unghästar, man vet aldrig tyvärr :/Ja absolut, dåliga dagar har vi alla och att jag blev rädd är väl ingenting att skämmas för, för det blev jag verkligen!
Tack så mycket!
swagriders.blogg.se

2013-06-19, 23:26:47 - URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: