Diamant 15 & 16 Juni

 
Igår kopplade jag och mamma på transporten på bilen och tog med oss Diamant.Vi åkte till min tränares paddock för att rida ett första pass. Min sadel har inte kommit, men min kompis Prestigesadel passade perfekt som jag fick låna både igår och idag. 
Jag trodde Diamant skulle vara hur pigg som helst, men jag tyckte han var lite loj. Inte alls konstigt då han gått på gräs i 1 vecka nu och inte alls gått någonting och så sätter jag mig upp och rider ordentligt en stund. 
Han skötte sig så bra och jag satt och hade fetaste leendet när jag galopperade runt där i samlad galopp och bara kände hur han sköt upp ryggen och verkligen tryckte på som bara den. Snacka om äkta storhästfeeling. Detta kommer bli hur bra som helst, han kommer bli så extremt ball denna hästen när han fått muskler på rätt ställe och fått upp konditionen.
 
 
Idag utmanade vi ödet och tog oss en sväng ut på grusvägarna hemma, helt själva.
Det blåste som satan i gatan, men han traskade på så snällt och var självklart rädd för alla vattenpölar som fanns på backen. Annars var han pigg och hur snäll som helst. 
Fina pojken!
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: