Diamant *2008

 
Jag har blivit med häst, igen!
 

När man tillhör sporten Ridsport kan planerna man har lätt spricka, och nya tillfällen dyker upp, som man inte kan säga nej till.
Och det var precis så det hände för mig.
Runt den 20 Maj fick mamma syn på en annons på hästnet, även om vi sagt till varandra att vi inte ens ska uppna upp den sidan förrens hösten. 
Hon visade mig filmen som fanns, och både jag och mamma kände att detta var en tillfälle vi bara måste ta. Med andra ord, gillade vi hästen på filmen!
 
Efter att vi fått pratat med hästens nuvarande ägare och fått planera om flera datum för provridning, åkte jag och mamma ner Onsdagen den 29 Maj, till Skåne. 
Och aldrig i hela mitt liv har det känts så okomplicerat att hoppa en häst. 
Diamant som han heter, är född 2008 vilket betyder att han endast är 5 år.
Men han är extremt välriden, även om grunderna behöver finslipas på, så är han riktigt fin alltså. Hoppar hus gör han med, och han har ett riktigt bra huvud som man säger. 
Så cool och down i stallet, men pigg och allert i ridning. 
 
Både jag och mamma kände att detta är en häst som jag kan få utbilda och rida hur länge jag vill, utan att behöva sälja han efter 3år. Allt var så himla bra på provridningen, så varför ska man då åka runt och prova andra hästar och sen eventuellt få beslutsångest.
Nej tack! Vi tog första bästa hästen, precis som förra gången ;-) 
 
Här är en film jag klistrat ihop lite hastigt och lustigt på honom som egentligen bara skulle skickas till min tränare. Så spola fram tills ni ser en mindre ryttare på ryggen, det e jag!
 
 
På Söndag hämtar vi honom!
 
Frågor`?
 
Postat av: Lisa

Gud vilken fin häst! Hoppas allting blir bra!

Svar: Tack så mycket!
swagriders.blogg.se

2013-06-04, 22:31:56 -
Postat av: Jessika

Oj vad jättefin han är!! Vad roligt med en så fin storhäst! :D Ska bli kul att se er ihop, såg jättefint ut på filmen. :)

Svar: Ja visst är han så fin!!Tack så mycket!
/ Linnea
swagriders.blogg.se

2013-06-07, 23:03:23 - URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: