Framsteg, 12 Juni

 
Duktig min Diamant var idag ska ni veta.
Endast två gånger gnäggade han när han fick vara själv i stallet. Han har lärt sig att stå fastbunden i stallgången och går han förbi en viss "gräns" höjer jag min röst och säger backa, vilket han kopplar med en gång. 
Gör han rätt, får han en klapp på halsen. 
Gäller att vara övertydlig nu när jag skall lära Diamant rätt från början. 
Mamma fick även med sig en Lippo sadel hem, och den passade näst intill perfekt. Red han en kort sväng och han skötte sig riktigt bra. Något vi måste jobba med är att han skall lära sig stå still när man hoppar upp, men det kommer så småningom när han fattat grejen.
Så förhoppningsvis kommer det hem en ny svart Lippo sadel till mig i början av nästa vecka. Samt lite grejer som vi beställde från Hööks. 
Eftersom vi inte fick med någonting till Diamant, får vi börja med det viktigaste. Än så länge har han ett regntäcke, en grimma, Challes gamla magplatta som passar perfekt och ett flugtäcke. 
Men det går framåt!
 
 
Ha en bra kväll!
Kram 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: