Han är hemma

 
Diamant är hemma och resan hem gick bra.
Tog bara 6 & 1½2 timma hem pga vägarbeten nere i Skåne. 
Men allt gick frid och fröjd.
 
Igår var det första gången som Diamant fick gå ute i hagen, och tror ni inte att galningen hoppade över stängslet två gånger? Ja det e ju inge fel med att han kan hoppa iallafall..
Stackarn var stressad och full med överskottsenergi, då de andra två hästarna var kvar i stallet.
Men efter att han fick gå en lång promenad var han helt slut och sedan fick han gå med en utav boxgrannarna i samma hage och det gick så bra!
 
 
Kvällen igår tog jag och mamma in Diamant för att pyssla om honom. Han var väldigt orolig ett tag och gnägga och höll på och masa, men han måste lära sig!
Idag har allting gått mycket bättre. Diamant har inte hoppat över tråden även fast han fick gå själv i hagen någon timma. Sedan så var han jättelugn i stallet idag när jag skulle pyssla om honom.
 
Imorgon ska han få gå ut sist från stallet.
Det är mycket som denna pojken behöver jobba med, men det kommer bli så himla kul att se resultaten.
Just nu när vi ingen sadel har så jobbar vi med att vänja han av vid sina kompisar.
Att ha en häst som inte kan stå själv i stallet eller hagen fungerar inte i längden. Jag är stenhård med att hästen skall kunna gå att ha själv överallt. Och idag gjorde han framsteg lilla bebisen.
 
Jag kan inget annat än säga att detta kommer bli så bra. Så fort vi fått tag på en passande sadel är det bara att sätta igång med varierande pass och ha roligt.
Min pojk<3
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: