Utvärdering av hoppträningen

 
Eftersom ridpasset gick så himla dåligt igår och jag fortfarande var osäker och spänd valde jag att longera Diamant till en början idag. Han visade inga tecken på att han skulle ha överskottsenergi eller något likanande. 
Jag red ju med sällskap i paddocken igår vilket vi tror att han tyckte var roligt, han har ju alltid gått själv annars. 
 
Hur som helst så var jag väldigt osäker och spänd ibörjan av ridpasset. Tog ungefär 20 minuter innan jag kom tillbaka till min självsäkra jagridning igen. Diamant var väldigt duktig idag, men jobbig med munnen och bettet så jag skall prova ett rakt bett, precis som jag hade på Challe. 
Övningarna bestod av lydnad och hjärngympa, vi får ju börja någonstans. 
Gick absolut bättre mot slutet så nu vet jag hur jag skall göra vid olika tillfällen. Vi känner ju knappt varandra så det kommer ju ta 1 år, minst, innan jag vet hur jag ska rida honom någorlunda bra.
För mig och Challe tog det 2 år innan jag hittade alla knappar på honom och hur jag skulle göra.
Men detta blir nog bra. Sköter sig Diamant nu och framåt så kommer även jag som ryttare att växa lite till!
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: