swagriders dag från 12.00

fortsättning på en swagridersdag i skolan, från 12.00.
 
Vid sisådär 12.15 brukar swagrider #3 (Linnea) få panik över att lektionen snart börjar och att vi måste hinna hämta böckerna i skåpet, kanske hinna upp till Mount Everest om de är där lektionen är osv osv.. Swagrider #1 & #3 (Jasmine & Jag) känner inte direkt pressen till lektionen som swag#3 gör. Men när klockan slår ca 12.20 har swag#3 panikångest, och då drar hon med sig oss ur matsalen. (notera att Linnea går först, sedan Jasmine och sist jag, eller aa vår maskot Jonna är ALLTID sist..)  Påväg ur matsalen blir de såklart handsprit, standaaard. Sen blir de också såklart spegeln, även de en riktig standard. Sedan mot skåpen och ta böckerna. Vid detta laget har swag#3 redan fått ut alla sina böcker och står och stäppar eftersom vi är så sega.. Men då kommer alltid swag #2 med Linneas hatkommentar- Linnea TA DE LUGNT, de är drygt 20 min kvar till vi börjar.. Då börjar swag#3 att inse att de är rätt mkt tid kvar, så då brukar vi dra oss mot biljard bordet och se Linnea äga skiten ur Jasmine, även de är rätt standard.
 
Vid 12.50 så börjar alltid våra lektioner. Sedan kommer ju såklart alla våra rutiner, såsom glittercreme, godis, musik, men de behöver jag ju inte dra upp igen.. Finns ju i mitt tidigare inlägg när jag skrev från morgon -12.00. Vi brukar bli rikigt sega vid sådär 14.00 då de är 20 min kvar till rast. Vid denna tid sitter fortfarande Linnea och pluggar-medans jag och Jasmine har slutat nörda oss för längesedan.. Och nu sitter och kollar bloggar, kik, hastnet och allmänt dampar runt. Vi letar även efter pengar- så vi kan ha råd att köpa en frömacka=LYX!!! Vi drar oss sedan mot matsalen för rast i 20 min.
 
Första svårigheten med sista lektionen är att hitta platser, de brukar sluta längst bak. Sedan är de bara kaos i en och en halv timma. Vi alla är trötta, sega, glada, swagiga och allmänt störda. Inte ens swagis #3 orkar jobba fullt ut.. ;) När klockan slår 16.10 är lektionen slut och jag drar mig mot bilen som tar mig till Hallinden,  Linnea tar sig mot tåget och Jasmine ringer farfar efter skjuts hem..
 
Tack för oss :*
 
 
 
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: