5 Maj, Resultat från Ale-Jennylund

 
Godkväll alla swagriders.
Jag har precis kommit hem från den längsta tävlingsdagen jag varit med om.
Klockan halv 12 lastade vi in Hot Shot i transporten och drog oss vidare till Ale-Jennylund för att starta årets utesäsong. 
 
105cm:

Startade med en klockren runda. Paddocken var extremt stor så startade med en riktigt ordentligt galopp, men även med tryck i. Hot Shot var väl knappast när något hinder alls. Hon hoppade så noga och hoppade verkligen genom hela kroppen. Kändes att hon trivdes med det hon gjorde och det gör mig så glad. 
Sattsade väldigt mycket i omhoppningen och tog en svår sväng till sista hindret, vilket ledde oss till en andra placering av 53 startande. Grymma lilla häst!
 
 
110cm:

Andra gången vi startar en 110cm klass, och denna gången var det dessutom utomhus. 
Hot Shot var hundra gånger piggare och starkare i denna klassen och verkligen LETADE efter nästa hinder hela tiden. När hon tycker det är såhär kul så har hon en tendens till att dra ner huvudet efter hindrena och liksom hugga typ. Jag kallar henne för hajjen för hon är en liten haj när hon gör sådär. Försökte rida med något högre hand för att få upp huvudet efter hindrena. 
Vi gjorde i alla fall en klockren runda med två nedslag varav hon får ta på sig. När hon är sådär het som hon var i den klassen tappar hon språngkurvan, vilket var synd eftersom allt annat satt så sjukt bra!
Känslan slår allt!
 
Jag är så nöjd med min lilla haj, bästa hästen!
Nu är det bara att träna vidare så kommer nollan i 110 alldeles strax, vi är väldigt nära!
Hopp hhejjjj
 
 
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: