Delmål på vägen till målet 2013

 
 
Detta tävlingsåret gör jag ihop med Hot Shot.
I början av året hade jag varken mål eller drömmer med henne. Varför jag inte hade det var för att jag inte vågade måla upp någonting i förväg, eftersom jag inte visste hur länge jag skulle få rida henne. 
Men jag, mamma och Hot Shots ägare har disskuterat många gånger om framtiden med Hot Shot och vi har stor tillit till varandra, alla tre. Hot Shot  får jag betrackta som min egna hur länge jag vill, och det känns så tryggt för mig.
 
När jag fick veta och höra detta från hennes ägare, att Hot Shot är "min egna" häst så länge jag vill, kom mina mål och drömmar upp.
Vi har endast startat tre tävlingar ihop. Varav vi vann de två första tävlingarna och kom på en andra plats den senaste tävlingen. Hot Shot är inte en speciellt stor häst på dryga 158cm i mkh. Men hon har ett enormt stort register, en stor kapacitet och en vilja som slår många andra hästar i längden. Vi hoppar lätt över 1,20 hinder på träningar och hon ställer alltid upp till max. 
Jag känner mig trygg hos henne, finns inga tveksamheter någonstans!
 
 
Nu har jag tillsammans med mamma och Hot Shots ägare lagt upp ett mål som jag hoppas i slutet av året skall genomföras, men vi har även delmål på vägen till målet.
Delmålet nummer 1 är att vi så snart som möjligt skall kunna sätta ett flertal felfria ritter i 110cm. Vi har startat två stycken 110 banor, med en oslagbar känsla andra gången. 
Delmål nummer 2 är att vi till sommaren skall svara startklara inför 115cm. Många tycker att ett hål upp på hinderstödet från 110 inte är så stor skillnad. Men för Hot Shot som inte alls är så stor, gör det skillnad. Jag tror inte alls att detta är ett problem för oss, verkligen inte. Men vi skyndar långsamt och vi tränar verkligen hårt för att detta ska gå vägen.
 
Målet innan 2013 är slut, är att jag och Hot Shot skall ha startat en 120 bana. Hon har tidigare tävlat upp till 120 med en tredjeplacering som bäst, vad jag vet. Och har jag och Challe startat ett flertal 120 så ska även jag och Hot Shot klara detta. 
Höjden är absolut inga problem för denna fantastiska häst, utan det är jag som måste rida in mig på henne mer och få ett flertal språng och tävlingar med henne, så jag verkligen känner henne när vi gör våran 120 debut. 
Jag är en sådan ryttare som verkligen vill att allt ska sitta perfekt, när jag ska tävla högre höjder än 110. Missförstå mig rätt, jag är alltid noga men blir alltid extra noga ju högre höjderna blir, haha någon som känner igen sig?
Hur som helst så är planerna såhär, och jag hoppas vi kan debutera 120 i ett stort ridhus eller på en stor utebana. Allt skall vara genomtänkt, vi ska vara fit for fight och vi ska känna oss grymma, precis som nu!
 
 
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: