Hästar eller inte..?

 
 
Jag har ofta tänkt och funderat kring mitt liv och mitt stora inresse - hästar.
När jag var 6 år gammal började mitt intresse för hästar växa fram. 
Innan jag började på ridskolan var jag aktiv inom friidrott. Tävlade ett antal gånger i 60meter tills jag var 7år, sedan tröttnade jag och började på ridskola. Jag kan säga att det är det bästa jag gjort.
 
Men jag har alltid tyckt om att springa och röra på kroppen, och att vara aktiv. Så vad hade jag gjort idag om hästarna inte hade varit mitt stora intresse? 
Skulle jag gissa, hade jag gått i ett gymnasium i Uddevall där sång och musik skulle funnits. Eller, så skulle jag gått i ett gymnasium där friidrott skulle funnits.
Jag hade ett väldigt stort intresse för sång och dans när jag var liten. Gjorde mycket uppträden i kyrkan och i skolan, ensam eller med någon kompis.
 
Sedan så har både min mamma och min storasyster bra sångröster, så det finns nog i släkten.
Jag har inte lika bra självfötroende i min sång som i min ridning, verkligen inte. Jag älskar att stå framför spegeln här hemma, själv, och bara få sjunga ut. Sedan när jag hamnar framför publik vågar jag faktiskt inte sjunga ut mitt allra bästa, och det är för att jag tänker alldeles för mycket på vad folk tycker. 
Komplicerat.
 
 
Hur som helst, så kommer jag förmodligen aldrig sluta med hästar och ridning. Har jag besämt mig för detta och gått in för de, då är ja igång.
Jag har alltid drömt om att bli en världsstjärna! Jag kommer ubilda mig till unghästutbildare på Flyinge, om inget annat ändras på vägen. Detta är i alla fall vad jag vill. Sedan så vill jag också bli beridare och A-tränare inom hoppning. Men bara att bli hopptränare är min dröm. Att vara C eller A-tränare, spelar ingen roll egentligen..
 
 
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: