Jobbat hela söndagen!

Jag fick chansen att åka med Josefin Hansén på tävling till Åby och vara hästskötare. Vilken upplevelse det var måse jag säga!
 
Dagen börjagde 05:00 med uppstigning och frukost. 06:00 tog jag min fina moped till hennes stall och började borsta, fläta och byta täcken på hästarna. Vi lastade och var helt klara till att åka runt 07:00 då Josefin kom. Jag satt bak i bussen och sov hela vägen till tävlingen på Åby Travbana typ...
 
Jävlar i min låda vilken anläggning! Man märker att dem inte sparat in på något. Vi lastade ur alla 5 hästar och ställde in dem i stallarna. Ner ifrån taken hänger det stora TV-monitorer som uppdaterar om live-resultat, två gigantiska paddockar i mitten av travbanan och mitt i stallet så ligger det en RASTA-resturang. Omg så stort det var! Josefin bad mig fixa iordning Urban så jag blev inkastad direkt!
 
Jag skrittade fram han och efter det var det lite framridning och sedan start. Hennes lag Västkustryttarna vann finalen och blev kvalade till eliten 2014! 
 
Sedan var det full fart igen och jag knoppade och fixade med hästarna! Vi åkte sedan hem runt 18:00 och jag stensov hela vägen hem!
 
Dagen i helhet var jättekul, speciellt att dem lämnade över ansvaret med att hästarna välmående skulle ligga i mina händer. Jag trivdes verkligen och det var en häftig känsla att ta hand om några riktiga tävlingshästar som bl a ska till Norrköping och Falsterbo!

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: