Min och Hot Shots start tillsammans

 
 
18 November 2012 gjorde jag och Challe årets sista start i Vänersborg. Med en felfri ritt i LB och ett nedslag i LA åkte vi hem, nöjda och glada. 
19 November, dagen efter tävlingen, ringde stallgrannen och talade om att Challe knappt kunde gå på höger framben. Jag stod och gjorde mig i ordning för en vanlig skoldag när jag fick samtalet, och jag kände hur paniken och tårarna forsade igenom kroppen på ett fåtal sekunder.
Efter några timmar i stallet med veterinärbesök och röntgenbilder, kom vi fram till att Challe troligtvis fått en mindre blödninig inne i hovbenet. 
20 November, dagen efter veterinärbesöket, var Challe lika frisk och ohalt som de två dagarna innan..
 
Eftersom det nu var två veckor kvar till årets sista träning för Anna Emanuelsson, så valde vi att ställa Challe på vintervila, men problemet var ju att jag inte hade något ponny att rida. 
Min andra tränare som kände Hot Shots ägare bättre än mig frågade honom ifall han ville att Hot Shot skulle bli riden dessa två träningsdagar utav mig. Utan problem och tveksamheter satte jag mig upp på Hot Shots rygg för första gången den 1 December 2012. 
Vi klickade som handen i handsken med en gång. Det kändes som jag suttit på hennes rygg hundra gånger innan. 
Jag tyckte hon hade en väldigt otäck galopp och hoppade lite roligt. Men Hot Shot hade inte hoppat ordentligt eller tränat ordentligt på väldigt länge, så lite otränad var hon allt.
När jag nu tänker tillbaka, så har Hot Shot utvecklats otroligt mycket på bara 5 månader.
Hon har blivit både smidigare och starkare och jag kan verkligen känna att detta är det roligaste hon vet.
 
Det var såhär Hot Shot och jag träffades, allt tack vare min skimmel ♥
Och eftersom allt funkat så bra sedan dess, är vi nu ett team och ser fram emot ett sjukt roligt tävlingsår med massa framgångar!
 
Printscreenade bilder från filmer!
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: