Nya Hästsport - Vad innebär den linjen?

 
För er som har missat så går vi alla tre swagriders en linje som heter Nya Hästsport. På denna linje läser vi en del häst och andra ämnen. Men vad vi får göra är att vi får be om ledighet när vi vill, ifall vi har en tävling eller ett meeting. Det är därför vi tre valde denna linjen, just för att vi kan be om ledighet precis när vi vill. Dock så måste vi ta igen det vi missar, såklart! Det har hittils inte varit några som helst problem för varken mig eller Jasmine och Amanda. 
 
Linjen Nya Hästsport är för sattsande, målinriktade tävlingsryttare, så vi får även åka på clinics och föreläsningar. 
En sak som vi alltid måste göra efter varje tävling och träning är att sammanfatta dagens tävling eller träning, beroende på vad vi gjort.
Ur ett tävlingspapper kan det se ut såhär:
 
Jag personligen tycker det är riktigt bra att vi får sådana hära papper att fylla i, både efter träning och tävling. Man lär sig oerhört mycket på att sammanfatta. Man får verkligen tänka igenom vilka misstag man gjorde, och vad man gjorde som var så bra och man får även tänka till extra på de små detaljerna som man vanligtvis inte tänker på. 
Träningspapprena ser ungefär likadana ut som detta ovan, bara att det står övningar också. 
 
Vi får också skriva upp våra tävlings och träningsmål på ett papper för varje häst vi rider och tävlat. Också något som jag tycker är viktigt att man som sattsande tävlingsryttare faktiskt har. 
Jag menar, man kan ju inte komma vidare i sin utveckling om man inte har mål, eller hur?
Så jag har precis skrivit lite lätt hur tävlingsmålen med Hot Shot ser ut.
 
Jag rekommenderar STARKT denna linjen för tävlingsryttare. 
Vi får även en riddagbok hur vi rider våra hästar. Varje dag skall den fyllas i, även om hästen vilar skall det stå om hästen vilar. 
Mycket praktiskt, där man kan hålla koll på hur hästen gått tidigare veckor och sådär!
 
Jag älskar denna linjen, och skolan. Det är synd att så många tror att skolan i sig bara är för sådana som är intresserade för kossor. Men skolan har flera linjer och man känner sig verkligen välkommen.
Jag tackar och bockar för att Nya Hästsport finns på Dingle. Det har gett mig flera möjligheter och dörrar har öppnats för mig!
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: