Standard

Tänkte skriva om resultatet i Torslanda (2013-05-04) när jag tävlade Thunder Star aka Lilleman. Han är en C-ponny som jag skullestarta i division 1 istället för Hugo. Han gills som 6-åring, fast han har inte fyllt än så för mig är han 5år. Jag är lite lång, men jag är inte för tung så jag dödar han inte.
 
Det var kanske 6:e gången jag satt på han och han är extremt känslig för hand, skänkel och röst. Så om något händer så får man bara sitta och le, och låtsas att det regnar. Han har tidigare bara startat några LB:1 och någon LA:1, så att starta ett svårt LA program var en chansning.
 
Lagtävlan för ponnyallsvenskan (LA) 2013 
Vi gjorde några missar i galoppen men annars satte han programmet fint för att vara första gången. Jag fick en blackout vart sista halten var, men men! Vi fick ett snitt på 54,444% (57,576% gav en av domarna). Nöjd för att vara första gången, men jag kom sist, standard. Min syster vann än en gång över C-ponnyerna med sin B-ponny, standard.
 
Flora och Louise
 
Jag ska även tävla han i Munkedal om 2 helger i en LB! Visst är han söt?
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: