Tillbaka till C-ponny???

 
Igår morse, klockan 06:58 i väntan på tåget fick jag ett sms utav min tränare.
Hon hade varit och hämtat en ny ponny till ridverksamheten som hon har och ponnyn hade varit väldigt bråkig och jobbig och slängt av en liten ryttare. Därför ville hon att jag skulle komma och rida på ponnyn idag klockan 17.30 i en grupp för att se hur han skötte sig. 
 
 
Ponnyn jag red var en 10-årig C-ponny valack, hur trevlig och mysig som helst. Påminde så väl om en ridskoleponny som fanns för ett par år sedan då jag red på ridskola, men den ponnyn bröt tyvärr benet vid en trafikolycka.
Hur som helst så kommer denna ponnyn vid namn Angelo, från min andra tränares mammas ridskola i Lerum, haha lite kul faktiskt. 
 
 
Ridpasset med denna lilla goging gick så himla bra. Inte en ända gång försökte han slänga av mig, som han gjort med tidigare ryttare. Red han i en bra form med hög hand, så han inte skulle kunna få möjlighet till att busa. 
Måste säga att han är en riktigt fin allround och barnponny. Väldigt välriden och välskolad, kunde mycket och var så himla lik Challe att liksom sitta och trimma. 
Mysig ponny!
 
 
På tal om C-ponny så var det faktiskt riktigt längesedan som jag överhuvudtaget satt på en C-ponny. Han påminde mig också om Zonette, min förra C-ponny  som jag red in och utbildade själv. Ska presentera henne snart för er.
Antingen rider jag B / D-ponny eller storhäst, sällan C-ponny. Haha konstigt nog..
 
Jag är i alla fall mycket nöjd över lillgrabben och tror verkligen han kan bli superfin att ha med i lektionerna om han får upp ett lite bättre flås och sätts på plats så han inte skickar av flera barn!
 
 

Lämna en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar: